Ricoh – flexibilitatea fluxului de lucru end-to-end

vizualizari: 64
27 Mar 2019

                                  

                          

 

Ricoh este de peste 80 de ani lider în furnizarea de echipamente de imprimare comercială și industrială, servicii IT și soluții de management al documentelor. Cu sediul în Tokyo, compania operează în aproximativ 200 de țări și regiuni. În anul financiar încheiat în martie 2018, Ricoh a înregistrat vânzări globale de aproximativ 19,4 miliarde dolari.

Ricoh a participat anul acesta la târgul internațional bienal Hunkeler Innovationdays de la Lucerna, Elveția, unde producători de top din industria poligrafică s-au întâlnit timp de 4 zile pentru a prezenta următoarea generație de echipamente pentru imprimare și finisare digitală.
Am profitat și noi de această ocazie pentru a vizita standul Ricoh, unde Erwin Busselot - Business Innovations & Solutions Director, Commercial & Industrial Printing Group, Ricoh Belgium NV - a avut amabilitatea să ne prezinte noutățile cu care au venit la târg.

Ricoh este reprezentat în România de firma Roel, specializată în servicii externalizate pentru toate activitățile de imprimare, copiere și scanare documente dintr-o firmă. Roel asigură consultanță și service cu acoperire pe întreg teritoriul României, prin cele 26 puncte de lucru.

 

 

Reporter AFP: Ce noutăți a adus Ricoh în ultimul an în industria de print?

 

 

Erwin Busselot: Anul trecut ne-am înnoit portofoliul de echipamente digitale în coală cu modelele Pro C5200, Pro 8200, Pro C7200 și Pro C9200. Toate aceste echipamente folosesc toner. De asemenea ne-am diversificat și oferta de echipamente inkjet prin lansarea modelelor Pro V20000 și Pro VC70000.

AFP: Ce tipuri de echipamente au putut vedea anul acesta vizitatorii de la Hunkeler Innovationdays?

E.B.: În cadrul standului am expus utilajele Pro C9200, Pro V20000 și Pro VC70000.

AFP: Ne puteți oferi câteva informații despre fiecare dintre acestea?

E.B.: Desigur. Ricoh Pro C9200 este o imprimantă digitală color cu alimentare în coală. Noul sistem modular poate fi adaptat pentru a satisface toate nevoile de producție, iar calitatea imprimării este comparabilă cu tiparul offset. Imprimanta utilizează suporturi din hârtie de până la 450 g/m2.

Ricoh Pro V20000 este un echipament inkjet mono cu ajutorul căruia se pot produce aplicații variate, de la prospecte pentru produse farmaceutice până la printuri tranzacționale, așa cum sunt formularele spre exemplu. Poate imprima la o rezoluție de 600 dpi, cu o viteză de 150 metri pe minut, pe substraturi cu lățimea de 585 mm.

 

 

 

Însă vedeta standului este Ricoh Pro VC70000, un echipament revoluționar pentru industria de print digital. Acesta poate imprima până la 12 000 de coli pe oră cu cerneluri dezvoltate de Ricoh și suportă substraturile offset cretate, fără a fi nevoie de primer.

AFP: Aceasă inovație economisește mult timp în producție.

E.B.: Desigur, dar aici nu este vorba numai despre timp. Practic ce se tipărește cu VC 70000 se poate imprima și cu VC 60000, la aceeași calitate. Acest echipament permite o trecere mai rapidă de la offset la digital în cazul printului comercial care necesită prese cu jet de cerneală de mare viteză, o calitate înaltă a imprimării și flexibilitate. Însă în cazul lui VC 60000 este nevoie de primer și evident costurile se ridică. Viteza acestui model este suficientă pentru a satisface majoritatea cerințelor de producție, dar în anumite cazuri nu e de ajuns și atunci e nevoie de VC 70000.

 

 

AFP: Care este următoarea expoziție importantă la care veți participa?

E.B.: FESPA (n.r.: 14-17 mai 2019, München, Germania) și bineînțeles drupa (n.r.: 16-26 iunie 2020, Düsseldorf, Germania).

AFP: Și noi vom merge la drupa, am fost și ediția trecută. Este cel mai mare târg din industrie.

E.B.: Așa este. Însă trebuie să spun că este o diferență majoră din punctul meu de vedere între drupa și Innovationdays: acesta din urmă nu este organizat de centrul expozițional ci de un furnizor de echipamente de finisare, respectiv Hunkeler. Așa că există relații foarte apropiate între acest organizator și restul expozanților de aici și ceea ce mi se pare cu adevarat important – în special din punctul de vedere al vizitatorului - este că într-o singură zi poți vedea pe îndelete toți expozanții. E diferit de drupa.

AFP: Ce plănuiește Ricoh pentru viitor? Ce tehnologii noi va aduce în industria printului?

E.B.: Fiecare proces din industria printului depinde în mod esențial de trei factori: de timp, calitate și cost. Și totul este ca acești trei factori să fie la nivel optim. În general se bifează doar doi factori și se face un compromis la al treilea. Aceasta este provocarea oricărui producător, fie că e vorba despre offset, toner sau tehnologii inkjet: trebuie să obțină un balans optim între cei trei factori. Ce am realizat noi cu VC70000 - după cum mărturisesc și clienții – a fost să creăm un balans optim între calitate, productivitate, flexibilitate în ceea ce privește tipurile de substraturi pe care le suportă și costuri.

O altă direcție ar fi dezvoltarea tehnologiei spre o soluție cât mai compactă. Ceea ce face ca Ricoh să fie unic față de alți producători este faptul că avem propria noastră cerneală și propria tehnologie de print și putem controla astfel toți parametrii.

AFP: Ce mesaj aveți pentru cititorii revistei noastre?

E.B.: Echipamentele pe care le-am expus la Innovationdays sunt pentru partea de tipar comercial, însă noi ne ocupăm și de ce este dincolo de acest segment. Suntem implicați în piața de ambalaje, de wallpaper, chiar și în printul 3D. Ca să descoperiți și o altă dimensiune a ceea ce înseamnă Ricoh ar trebui să veniți nu atât la drupa, cât mai degrabă la FESPA.

AFP: Vom veni, așadar ne vom revedea la FESPA. Mulțumim pentru interviu.

www.roelgroup.com

 

Dr. Bogdan Mihăilescu

Inapoi