Cel mai mare producător de cărţi de vizită din lume

vizualizari: 222
19 Sep 2018

 

De la o idee pusă în practică într-un mic apartament din Paris, VistaPrint s-a dezvoltat la nivel mondial pe parcursul ultimelor două decenii şi astăzi generează astăzi venituri anuale de peste 1 miliard de Euro

 

VistaPrint oferă posibilitatea milioanelor de factori de decizie din întreaga lume să facă cunoscut obiectul lor de activitate tuturor potenţialilor clienţi, într-un mod profesionist. Gama variată de produse, împreună cu instrumentele de prezentare grafică potrivite oricăror cerinţe şi niveluri de cunoştinţe tehnice sprijină clienţii în a-şi crea diverse materiale personalizate prin intermediul template-urilor de o uriaşă varietate, disponibile pe site-ul VistaPrint.com

Cum a început totul? Robert Keane a crescut în oraşul american Buffalo din statul New York, situat lângă graniţa canadiană. A urmat cursurile de economie ale Colegiului Harvard din Cambridge şi ciclul de studii de masterat în administrarea afacerilor la INSEAD în Fontainebleau, Franţa. Acolo, în anul 1995 i-a venit ideea de a fonda compania VistaPrint pentru a veni în sprijinul firmelor mici care întâmpinau dificultăţi în a obţine materiale imprimate în volume mici, cu un design grafic de calitate. Deci tânărul în vârstă de 31 de ani a dorit să deschidă opţiunea micilor întreprinzători să aibă acces la acelaşi tip de produse ca şi companiile mari. Ideea i-a venit ca urmare a experienţei acumulate în urma proiectării unui chioşc şi a dezvoltării unui sistem de imprimare, dar şi din cunoştinţele legate de desktop publishing ( DTP). În consecinţă, a dezvoltat o tehnologie patentată care furnizează materiale imprimate în tiraje mici, la o calitate înaltă. A preluat un proces care până atunci era disponibil doar offline. Comenzile sunt procesate în mediul online şi produsele sunt imprimate prin utilizarea unei soluţii care ia în calcul specificul comenzii, stocul de hârtie existent, volumul necesar, dar şi alţi factori. Aceste tehnici de producţie computerizate, secondate de facilităţile VistaPrint robotizate cu linii automate de producţie, reduc la minim intervenţia umană, timpul pierdut şi costurile pe care aceasta le implică, rezultând un preţ de livrare imbatabil cu livrarea inclusă la adresa beneficiarului.

 

 

În anul 1999, compania deja valora 2,5 milioane de euro şi avea 30 de angajaţi. În anul 2000 a introdus conceptul şi pe piaţa din SUA, deschizând sediul din Massachusetts. În următorii ani a pătruns şi în Olanda, Canada, Spania, Elveţia, Germania, India şi Australia. În 2005, acţiunile companiei sunt listate la bursa NASDAQ.

Cunoscută în special datorită ofertei în materie de cărţi de vizită, VistaPrint şi-a extins gama de servicii şi a dezvoltat tehnologii avansate care permit atât companiilor cât şi persoanelor obişnuite să-şi promoveze activităţile sau evenimentele speciale prin intermediul materialelor publicitare personalizate şi al produselor imprimate precum flyere, tricouri şi invitaţii cu modele care pot fi individualizate în funcţie de preferinţe şi necesităţi.

Începând cu anul 2007, VistaPrint a încheiat o serie de parteneriate cu diverse companii din SUA, precum OfficeMax – un cunoscut retailer de produse de birotică, Intuit – dezvoltator de software-uri pentru aplicaţii financiare, FedEx Office şi Staples – lanţ de magazine ce comercializează produse şi tehnică de birou.

Tot în 2011, VistaPrint a achiziţionat compania olandeză Albumprinter, unul dintre cei mai mari furnizori de albume foto din Europa, dar şi compania Webs, furnizor de soluţii de marketing digital.

Trei ani mai târziu, compania-mamă îşi schimbă denumirea în Cimpress cu scopul de a unifica şi îmbunătăţi sistemele de operare ale diferitelor mărci comerciale care activează sub umbrela sa. VistaPrint rămâne brand-ul care satisface în continuare cerinţele clienţilor din America de Nord.

Şi tot în această perioadă, People & Print Group, Pixarprinting, Exagroup, WIRmachenDRUCK şi Easyflyer care sunt specializate în soluţiile web-to-print devin companii ale grupului Cimpress.

Cu sediul central în Venlo, Olanda, grupul Cimpress deţine 200 de brevete pentru tehnologiile pe care le-a dezvoltat şi care privesc procesul de imprimare şi tehnici de producţie computerizate, sedii în 16 ţări şi un număr de peste 6 000 de angajaţi. Departamentele din SUA ale companiei sunt situate în oraşul Waltham din statul Massachusetts, cele din Europa aflându-se în Barcelona, Spania. Cimpress deţine trei tipografii ale căror spaţii de producţie se întind pe o suprafaţă totală de aproape 100 000 de m² şi care sunt amplasate în Venlo - Olanda, Windsor – Canada şi Deer Park - Australia.

Deşi începuturile activităţii au fost unele modeste şi constau în principal în furnizarea de hârtie specială pentru imprimare, VistaPrint generează astăzi venituri anuale de aproximativ 1,2 miliarde de euro.

 

De Simona Cusă

Inapoi