Importanța revistelor tipărite

vizualizari: 152
17 Sep 2018

 

Argumentele în favoarea reclamei online apar mai rapid decât în cazul celei tipărite, dar la o analiză mai profundă vedem că uneori avantajele reclamei tipărite pot fi mai temeinice. Avantaje precum calitatea, credibilitatea și eficiența transmiterii mesajului publicitar sunt atribute adesea trecute pe nedrept cu vederea. Industria grafică trebuie să promoveze aceste beneficii într-un mod mult mai susținut. În plus, trebuie luați în calcul și factorii de risc asociați cu intimitatea, protecția datelor, credibilitatea, conținutul plătit sau dificultățile tehnice.
Nu trebuie neglijat nici procesul de finisare, care poate să facă media tipărită mult mai atractivă prin efecte grafice, lăcuiri selective, holograme sau multe alte asemenea procedee.
Revistele continuă să aibă un rol de jucători-cheie în promovarea de produse și servicii. Iar reclama tipărită poate fi privită nu neapărat ca un competitor pentru cea online, ci uneori și ca un aliat atunci când printr-o strategie inteligentă se realizează o bună conectivitate între cele două

 

În ultima vreme s-a răspândit mesajul conform căruia industria revistelor tipărite este în dificultate, tiparul fiind considerat un instrument de marketing depășit. Adevărată sau nu, trâmbițarea sintagmei " tiparul este mort" induce în mod inevitabil o percepție eronată asupra realității. Iar această falsă retorică riscă să se suprapună peste realitatea faptului că revistele tipărite sunt una dintre cele mai eficiente modalități de a capta atenția consumatorilor, de a oferi un grad mai mare de conștientizare a numelui mărcii și implicit de a vinde produse. Reclamele din publicațiile tipărite funcționează eficient deoarece construiesc imaginea un brand, vânzând și produse în același timp și în aceste condiții agenții de vânzări încep să perceapă adevărata valoare a revistei tipărite.

 

 

Revoluția digitală a facilitat comercializarea directă către consumatori a produselor, astfel încât bugetele pentru publicitate au fost alocate practicilor de marketing direct. Dar pe de altă parte, această strategie a afectat gradul de conștientizare a numelui mărcii, deoarece mulți agenți de publicitate s-au concentrat exclusiv pe atragerea consumatorilor direct la punctul de vânzare. Astăzi brand-urile încep să ajungă la concluzia că această abordare nu este durabilă. În plus, mărcile au întâmpinat noi provocări online, cum ar fi anunțurile publicitare frauduloase sau anunțurile care apar pe site-uri cu reputație îndoielnică, ceea ce diminuează valoarea reală a reclamelor afișate online.

În condițiile în care brand-urile au început să își reevalueze strategiile de marketing, revistele tipărite au ocazia să demonstreze faptul că printul este un canal important de difuzare a informației și de creștere a numărului de potențiali clienți pentru advertiseri. Cele mai recente cercetări au relevat faptul că reclamele din reviste au un impact mare asupra consumatorilor, deoarece aceștia continuă să citească materiale tipărite - canalele digitale fiind accesate doar pentru informații suplimentare.

În ceea ce privește modul în care îmbinarea reclamei tipărite cu cea online are impact asupra consumatorilor, s-a constatat faptul că în industria bunurilor de larg consum, de automobile, divertisment și servicii financiare, gradul de conștientizare a numelui mărcii a crescut cu până la 15%. În concluzie, intenția de achiziție crește atunci când revistele tipărite fac parte din strategia de îmbinare a mediilor de răspândire a informației. În plus, consumatorii acordă mai multă încredere publicațiilor, ceea ce reprezintă un avantaj într-o industrie în care suntem asaltați de informații false în mediul online.

Studii recente care au avut ca tematică modul în care consumatorii citesc mesajele brand-urilor transmise pe diferite medii au arătat că atunci când aceștia doresc să înțeleagă un anumit subiect sau să fie inspirați, revistele tipărite sunt formatul preferat de toate grupele de vârstă. Revistele oferă o experiență mai profundă - cititorii sunt mai atenți și mai concentrați și, prin urmare, înțeleg mult mai bine și rememorează mai ușor mesajele brand-urilor.

Modul în care vor reuși revistele tipărite să coexiste cu mediul online va fi crucial pentru succesul lor în viitor. Publicitatea s-a bazat întotdeauna pe materialele tipărite, care s-au bucurat de o istorie lungă datorită gradului ridicat de eficiență. Iar inovațiile tehnologice nu apar doar în universul online. De fapt, revista tipărită se poate adapta ușor la noile situații prin integrarea și completarea cu mediul digital.

 

 

de Bogdan Mihăilescu

Inapoi