Animația publicitară – adăugați valoare marketingului dumneavoastră

vizualizari: 73
10 Sep 2018

 

De milioane de ani strămoșii noștri care vânau prin savane și-au antrenat simțurile pentru a detecta mișcarea. Căci tot ceea ce mișca putea fi ori vânat ori animal de pradă. În rest, ce rămânea imobil - piatră sau copac - nu prezenta niciun interes. Omul modern este rezultatul unei evoluții îndelungate în care sensibilitatea la mișcare a constituit un factor de supraviețuire. Aceasta este explicația faptului că atunci când cineva accesează un website, privirea îi este atrasă în primul rând de elementele dinamice - cu alte cuvinte, de tot ce se află în mișcare pe acea pagină.
În ultimul timp se constată o creștere tot mai mare a numărului de companii care utilizează animația publicitară cu un conținut ce rezonează cu publicul țintă și îl determină să ia decizii sau să le împărtășească și altora anumite informații. Sunt cei care doresc să valorifice natura expresivă a animației, abilitatea de a reda esența unei mărci comerciale și cel mai important, să livreze conținut într-un format care să depășească percepția sau realitatea

 

Termenul " animație" este adesea asociat cu desene animate sau filme pentru copii. Cu toate acestea, conceptul de animație publicitară este deja bine cunoscut în lumea marketing-ului digital.

Animația publicitară prezintă numeroase avantaje, precum captarea atenției, menținerea interesului publicului, comunicarea rapidă și concisă a mesajului, ajută la înțelegerea mai rapidă a unui procedeu sau mecanism și nu în ultimul rând, lasă o impresie pozitivă de durată.

Astăzi fie online, fie pe canalele TV, animațiile publicitare sunt mai populare decât oricând. Facebook, Twitter, Instagram și multe alte rețele de socializare au construit diverse funcționalități pentru a face ca schimbul de conținut să fie mult mai ușor. Marile companii au sesizat oportunitățile pe care le pot oferi aceste aplicații cu mult timp în urmă, iar acum orice firmă poate să distribuie cu ușurință - și în mod repetat - conținut vizual captivant.

Animația publicitară poate propulsa un brand, abordând subiecte universale concepute pentru a captiva și a fideliza orice audiență. Având în mod obișnuit o rată mai mare de succes în ceea ce privește captarea atenției publicului - cu aproximativ 30% mai mare decât clipurile cu actori - animațiile publicitare sunt în ascensiune și niciun brand sau agenție nu își poate permite să ignore acest fenomen.

Iată câteva aspecte care fac din animația publicitară un vector puternic:
• Mărcile comerciale încearcă în mod constant să-și exprime individualitatea, iar cea mai eficientă metodă prin care își pot atinge scopul este aceea de a crea ceva unic și de a produce astfel un impact puternic asupra audienței. Animația poate contribui la crearea unor lumi noi care vor impresiona spectatorii de toate categoriile.
• În conjunctura actuală în care economia se bazează pe captarea atenției, personajele animate pot ajuta brand-urile să se diferențieze între ele și ar putea chiar să preia rolul de purtător de cuvânt sau de mascotă pentru o serie de campanii publicitare. Unele mărci au creat personaje care au rezistat testului timpului și sunt considerate acum emblematice - Pillsbury Doughboy, Căpitanul Cupcake, M&M sunt câteva dintre ele. Spre exemplu, Aatma - companie creatoare de animație - a colaborat cu agenția Mekanism pentru a insufla viață personajelor legendare Yoda și Darth Maul din seria Star Wars, într-o campanie publicitară animată pentru marca Brisk de băuturi energizante.
• Animația este flexibilă și poate fi adaptată la diferite formate sau medii, brand-urile având posibilitatea de a opta pentru o campanie care să ruleze fie pe ecranul unui smartphone sau al unei tablete, fie pe monitorul computerului sau pe display-urile de mari dimensiuni.
• Afirmația conform căreia doar copii sunt consumatori de animație este falsă. Reclamele animate le permit brand-urilor fie să transmită un mesaj universal valabil, fie să vizeze un segment de nișă.
• Videoclipurile care explică modul în care funcționează un produs sau un serviciu pot fi cu succes înlocuite de animații. Descrierea poate deveni astfel interactivă și mult mai eficientă decât filmarea cu actori. Funcționalitatea unui produs poate fi explicată în animații de 60 sau chiar 30 de secunde. Aceste animații sunt perfecte pentru companiile care comercializează tehnologie și își doresc ca audiența să înțeleagă în mod clar oferta lor.
• Imaginile generate de calculator sunt utilizate pe scară largă în tehnologia medicală și farmaceutică sau în industriile producătoare, unde ideile complexe pot fi redate printr-o animație elegantă. Animația poate face totul, de la prezentarea anatomiei unui produs până la detalii cu modul în care acesta funcționează ( cum bărbierește o lamă de ras, de exemplu).
• Animația are o varietate de opțiuni de stil pentru a reprezenta cel mai bine un brand. Unele preferă campaniile de stop motion, în timp ce altele preferă o campanie de animație 3D sau adoptă o abordare mix-media. 3D, 2D, VFX, grafică mișcată, stop motion - toate pot fi utilizate pentru a crea o campanie unică și convingătoare de marketing.
• Animația oferă o perspectivă diferită prin soluții neconvenționale cu ajutorul cărora un brand își poate împrospăta imaginea și se poate deosebi de concurență. De exemplu, Zoosk - site-ul american de întâlniri online – avea nevoie de o campanie care să rezoneze la nivel emoțional cu utilizatorii și să explice în același timp caracteristicile aplicației. Aatma a realizat o campanie animată de înaltă calitate care a echilibrat în mod eficient ambele aspecte.

Acestea sunt doar câteva argumente pentru utilizarea animațiilor publicitare, care au devenit punctul de atracție al campaniilor de marketing video.

În era digitală publicul nu mai este interesat de o campanie tradițională de marketing. Animațiile care însoțesc videoclipurile de promovare fac mesajul mult mai interactiv, iar audiența revede cu plăcere aceste animații și astfel devin virale și odată cu ele și mesajul brand-ului. Și inevitabil vânzările cresc.

 

De Bogdan Mihăilescu

Inapoi