Aplicații ale foliei speciale pentru ștanțare la cald

vizualizari: 19
05 Sep 2019

Imaginile, culorile și simbolurile sunt frecvent utilizate în industria tiparului pentru a atrage atenția unui potențial client și a-l determina să opteze pentru un anumit produs. Însă ceea ce face diferența este modul în care produsele imprimate sunt înnobilate, fie că este vorba despre coperta unei reviste, ambalajul unui bun de larg consum sau o carte de vizită.


Ștanțarea la cald cu folie este cea mai eficientă metodă de finisare și personalizare aleasă de o companie atunci când dorește să își surprindă clienții sau partenerii de afaceri cu produse ce au aspect exclusivist. Această metodă de înnobilare presupune aplicarea unei folii speciale pe hârtie folosind presiune și o matriță încălzită.

Design de You&Me Creative

 

Înfrumusețarea cu folie a diverselor obiecte nu este o practică modernă. Prima atestare a acestei proceduri datează din Egiptul Antic, acolo unde cu mai mult de 4000 de ani în urmă se obișnuia ca aurul să fie lovit cu un ciocan special până când se obținea o foiță cu grosimea de 0,0001 mm. Foița era utilizată apoi la decorarea armelor sau a sarcofagelor.

În Evul Mediu călugării foloseau ștanțe și o mașină mecanică pentru a embosa pielea în care înveleau cărțile, apoi aplicau manual foița de aur peste modelul obținut. Aceasta reprezintă cea mai veche formă de ștanțare cu folie și a predominat până la începutul secolului al XIX-lea. Procedura a fost simplificată atunci prin fabricarea în rolă a foițelor, iar aurul era transferat pe hârtie la cald.

Deoarece foița din aur era mult prea costisitoare, un secol mai târziu au început să fie produse diverse tipuri de folii metalizate. Astăzi ștanțarea la cald cu folie este utilizată în numeroase aplicații și crește în popularitate ca metodă de finisare a printurilor.

Cărți de vizită create de JUKEBOXPRINTING

 

Companiile optează pentru înnobilarea cu folie în special în cazul cărților de vizită, broșurilor, dosarelor de prezentare și felicitărilor. Există o gamă variată de folii care oferă printului o notă de eleganță: foliile metalice în culori precum auriu, argintiu, arămiu, verde, albastru și roșu, foliile pigmentate cu finisare mată sau lucioasă, foliile texturate, holografice și cele scratch-off.

Design de Loose Collective

 

Textura substratului poate micșora capacitatea foliei de a se fixa în mod corespunzător pe suprafața hârtiei. Deoarece folia este aplicată sub presiune, procedura poate să afecteze și designul de pe verso-ul colii. Foliile pot fi aplicate pe aproape toate tipurile de hârtie, însă rezultatele optime se obțin pe cea cu suprafață netedă sau lucioasă.

Invitații realizate de Them Design

 

Majoritatea foliilor existente pe piață sunt opace. Aceasta înseamnă că nuanța aleasă va rămâne aceeași, indiferent de culoarea hârtiei pe care folia urmează să fie aplicată. Prin urmare, folia este o soluție excelentă pentru designul care necesită utilizarea unui substrat de imprimare de culoare închisă și are un impact vizual mult mai puternic decât cernelurile metalice.

Cărți de vizită realizate de Mikel Cans

 

Cu toate că ștanțarea cu folie își are începuturile în antichitate, metoda a continuat să fie utilizată pentru înfrumusețarea diverselor obiecte și pe parcursul secolelor care au urmat, iar "reinventarea" acestei tehnici le-a permis designerilor să ofere un plus de eleganță și originalitate lucrărilor de print moderne.

 

 

De Simona Cusă

Inapoi