Germania a început anul în forță cu trei expoziții de top

vizualizari: 38
01 Feb 2019

Germania este una dintre cele mai dezvoltate economii, a treia din lume ca importanță după Statele Unite și Japonia, a cincea din lume în ceea ce privește puterea de cumpărare și prima din Uniunea Europeană. Este cel mai mare exportator și al doilea importator de bunuri. Iar economia acesteia depinde în mare măsură de industrie.

În ceea ce privește industria poligrafică, Germania a debutat în forță în noul an. Chiar la începutul primei luni au avut loc deja trei târguri internaționale de maxim interes pentru lumea printului și anume: PSI, expoziția dedicată obiectelor promoționale care s-a desfășurat în perioada 8-10 ianuarie la Messe Düsseldorf în același timp cu VISCOM - un eveniment ce a transformat semnalistica, imprimarea digitală și finisarea într-o experiență unică și HEIMTEXTIL, un târg dedicat industriei textile care a avut loc între 8 și 11 ianuarie la Messe Frankfurt

 

PSI 2019 (sursa: PSI/Behrendt și Rausch)

 

PSI a reușit să atragă anul acesta un număr impresionant de 17 602 vizitatori din nu mai puțin de 81 de țări. Printre aceștia s-au numărat și 1 012 clienți din industrie care au fost invitați de expozanți și au avut ocazia să viziteze PSI în ultima zi a evenimentului. Aproximativ 58% dintre vizitatori au călătorit din străinătate, transformând timp de trei zile această expoziție în centrul lumii produselor promoționale.
PSI a dat încă o dată tonul pentru un start dinamic în noul an de afaceri. Evenimentul a oferit vizitatorilor experiențe multisenzoriale unice într-o epocă digitală în care oamenii sunt asaltați de tehnologie. Acesta este un megatrend ce are un impact pozitiv asupra industriei produselor promoționale. În prezent sunt apreciate articolele promoționale durabile și de înaltă calitate, precum și cele care îmbină lumea digitală și cea analogică.

 

PSI 2019 (sursa: PSI/Behrendt și Rausch)

 

Vânzările din industria germană de obiecte promoționale au crescut cu două procente, iar această evaluare se reflectă în cele mai recente date care în mod tradițional sunt publicate la PSI de către GWW, asociația umbrelă a industriei de produse promoționale din Germania. Pentru anul fiscal precedent, GWW a raportat vânzări în valoare de 3,58 miliarde EUR și a estimat că articolele promoționale ajung la aproximativ 89% din populație, ceea ce înseamnă că aceste produse sunt forma de publicitate cu cea mai mare acoperire.

Reed Exhibitions Deutschland GmbH și Promotional Product Service Institute ( Institutul pentru Servicii şi Produse Promoţionale) – organizatorii evenimentului – au anunțat deja că ediția următoare a târgului PSI va avea loc tot la Messe Düsseldorf, în perioada 7-9 ianuarie 2020.

 

VISCOM 2019 (sursa: VISCOM/Behrendt și Rausch)

 

VISCOM, cea de-a doua expoziție ce s-a desfășurat la Messe Düsseldorf între 8 și 10 ianuarie a înregistrat un număr de 9647 vizitatori din 53 de țări care au vizitat pe rând standurile celor 185 de expozanți. Semnalistica, tiparul digital de mare format și finisarea au fost subiectele expoziției organizate de Reed Exhibitions Deutschland GmbH.

 

VISCOM 2019 (sursa: Behrendt și Rausch)

 

Evenimentul a fost dedicat profesioniștilor din domeniul comunicării vizuale, iar vizitatorii au putut testa cele mai recente echipamente, materiale și aplicații ale producătorilor și distribuitorilor internaționali prezenți. Atelierele live, seminarele și concursul de colantare auto Nations Wrap Cup au reprezentat exemple de aplicații practice și au invitat vizitatorii să se alăture în așa-numitele "excursii tematice".

VISCOM va reveni anul viitor la Messe Düsseldorf între 7 și 9 ianuarie și va avea din nou loc în același timp cu PSI.

 

HEIMTEXTIL 2019 (sursa: Messe Frankfurt GmbH/Jens Liebchen) 

 

HEIMTEXTIL le-a oferit celor 67 500 de vizitatori care au venit din 156 de țări ocazia să viziteze 3025 de standuri aparținând profesioniștilor din industria textilă. Subiectul care a atras atât expozanții cât și vizitatorii la Messe Frankfurt în perioada 8-11 ianuarie a fost situația economică actuală și viitoare, precum și provocările din sectorul comerțului electronic. S-a adus în centrul atenției și problema sustenabilității, evidențiată de primul acord global pentru prevenirea schimbărilor climatice semnat de 40 de companii, organizații și asociații din industria textilă în cadrul conferinței pe probleme climatice de la Katowice din decembrie 2018. În acest context numeroși expozanți au prezentat soluții inovatoare în ceea ce privește reciclarea sticlelor PET și a altor materiale plastice, precum și utilizarea unor materii prime ecologice.

Anul acesta organizatorii au extins gama de produse promovate în cadrul expoziției punând la dispoziție o nouă hală care a găzduit companii internaționale de top din segmentul "Bed & Bath Fashion", unde au fost evidențiate tendințele în materie de design din sectoare precum cel hotelier.

HEIMTEXTIL a fost un eveniment plin de inspirație la care au participat liderii de piață, cu un program de evenimente de maxim interes, invitați și cunoscuți experți din industrie care au fost puncte de atracție pentru vizitatori pe durata celor patru zile de expoziție.

 

HEIMTEXTIL 2019 (sursa: Messe Frankfurt GmbH/Pietro Sutera) 

 

O astfel de atracție a fost și standul Mimaki Europe. Sub tema "Fuziunea inovației cu designul", producătorul a colaborat cu peste 10 designeri celebri – printre care Sigrid Calon și Claire Vos – pentru a demonstra capacitatea printului digital de a sprijini procesele creative. Vizitatorii au putut vedea aplicații tipărite pe o gamă diversă de materiale textile, de la pantofi creați de Anousjka Röben până la kimonoul conceput de studioul creativ Deux d'Amsterdam.

Standul Mimaki a prezentat imprimante pentru aproape orice tip de aplicație textilă, fiecare dintre acestea oferind produse imprimate la o calitate înaltă. Astfel atât pentru designerii de materiale textile cât și pentru decidenții care doresc să mărească productivitatea și să reducă impactul asupra mediului, vizita la standul producătorului japonez de echipamente a fost deosebit de benefică.

Portofoliul de soluții de imprimare a abordat trei sectoare distincte, respectiv design interior, modă și artă. În sectorul dedicat aplicațiilor artistice, echipamentul inkjet UCJV150-160 cu cerneluri UV ecologice a fost utilizat pentru a imprima tapet. În zona de design interior cât și în cea de modă au fost tipărite materiale textile cu imprimanta inkjet TS55-1800 pentru transfer prin sublimare, iar modelul entry-level TX300P-1800B pentru imprimare direct pe textile a demonstrat cum se pot printa eficient și țesăturile strech folosite în industria modei.

Messe Frankfurt își va deschide din nou porțile pentru cei interesați de inovațiile din industria textilă între 7 și 10 ianuarie 2020.

 

De Bogdan Mihăilescu

Inapoi